Josh Hartnett Forum

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Josh Hartnett Forum » Фильмы. Movies » Bunraku / Bunraku


Bunraku / Bunraku

Сообщений 301 страница 330 из 665

301

tentrah написал(а):

First Images from BUNRAKU Starring Josh Hartnett, Woody Harrelson, Demi Moore, Kevin McKidd and Ron Perlman

ух ты! ещё кадры!
Джош дубасит злодеев!
спасибо!

302

tentrah оо клево)) спасибо за инфу и фотки))))

303

Что-то мне не очень Джош с усами...:(

304

Lesenok написал(а):

Что-то мне не очень Джош с усами..

согласна)))))) но может в движении лучше смотриться чем на фотке (я надеюсь на это)

305

Lesenok написал(а):

Что-то мне не очень Джош с усами

Светулька написал(а):

согласна)))))) но может в движении лучше смотриться чем на фотке (я надеюсь на это

Девчёнки! мы уже это обсуждали))) фсёёё будет красиво!
Джош...у него же врожденное чувство стиля
неужели вы думаете. что он не разыграет свой самый сильный козырь - сияющую красоту?
не сомневайтесь, к тому же опять вспоминаем его фильмы-

удача написал(а):

он Без ума от любви с усами..и в Я прихожу с дождем тоже с усами и бородкой
чтобы далеко не ходить - глянь, здесь на картинках в подписях у Everydika и у меня с Людмилой
вежде наше мачо с усами         
и красивое, нету сил
а в Бунраку так он вапще яркий обещает быть
глянь какой - и глаза кажется наведены по театральной традиции бунраку
Думаю мы все упадем от Джошки нашего, когда Бунраку выйдет!

представьте себе - мрачный, опасный, жгучий Джош Хартнетт с усами...
да хоть с рогами!!!

118 минут волшебства!
пусть будет!

Отредактировано удача (2010-08-18 13:54:28)

306

удача ну в я прихожу с дождем он не с такими усами)))) он с щетинкой я бы сказала))) А вот в Бунраку он с Усиками (явно искуственными). ТО что он разыграет и образ  ляжет на фильм и на его героя это факт)))) просто на фотках смешной..правда http://i049.radikal.ru/0803/d9/780e3da1d856.gif

307

Светулька написал(а):

он не с такими усами)))) он с щетинкой я бы сказала

а как тебе овечья щетинка в "30 дней ночи"?
нам понравится, я тебя уверяю!

308

удача написал(а):

нам понравится, я тебя уверяю!

Да нам он уже нравится)))))) пару лишней растительности не отобьют желание фанатеть от ДЖошика))) http://i047.radikal.ru/0803/1a/4154104f0113.gif

309

Оо Классные фотки! Мне нравится "визуальный ряд"  :cool: Ждем-ждем)

310

tentrah написал(а):

...темной ночью заходит мужчина/Джош/ в бар с двумя желаниями—випить рюмку виски и убить Никола.Тут же заходит еще один странник—самурай по имени Еши.Он хочет отомстить за отца и забрать талисман,который украл Никола у ихнего клана..

блин...абшиблась веткой!
думала что читаю про "Девушка заходит в бар".
начала прежде временно пить валерьянку не в силах сдержать восторг!
девушка заходит в бар...и Джош заходит в бар! ещё и не хочет девушку, а хочет выпить и подраться! прекрасно!
восторг!
жаль, что я в другой ветке всё же!
было бы лучшее, если бы Джош десять раз заходил в десять баров Лос-анджелеса
а девушка - чёрт с ней, ПУСТЬ ИДЕТ К БУНРАКУ))))
ЖДЕМ.ЖДЕМ. НАДЕЕМСЯ И ВЕРИМ, что Бунраку всё же случится
жаль только, что никто изь участников в главных ролях ни где ни слова не комментирует
меня єто настораживает.
обычно кто-нить где-нить с улыбкой обмолвится, с любовью, с теплыми воспоминаниями, с приколами
а здесь никто ни слова.
может это вовсе не то, что мы ждем
может там не о чем сказать...
ждем.ждем.ждем!

311

tentrah написал(а):

Hollywood talent will be well-represented with Nicole Kidman, Hilary Swank, Robert De Niro, Edward Norton, Matt Damon, Josh Hartnett and Canadian-born stars Ryan Reynolds and Ellen Page.
British actors Helen Mirren, Kristin Scott-Thomas, Rachel Weisz, Colin Firth and Carey Mulligan will attend.
International stars include Spain's Javier Bardem, India's Aamir Khan and Freida Pinto, France's Marion Cotillard, China's Xiao Min and South Korea's Jeon Do-yeon.
Also expect appearances from funnymen Bill Murray, Will Ferrell and Jay Baruchel.

очень неплохой состав.
имена стоящие присутствия на таком мероприятии.
только написано не очень чётко - они приедут или нет? или только ожидаются
пусть Джошка посветит им своей красотой!
спасибо

312

Фильм "Бунраку" будет показан ещё и на фестивале фантастических фильмов в Остине, Техас, США , 23-30 сентября 2010г.  http://i048.radikal.ru/0803/3d/92599657e398.gif 
Подробности
Официальный сайт фестиваля

Умираю от нетерпения!!!!  ;)   http://www.kolobok.us/smiles/he_and_she/girl_cray2.gif  Хочу новый фильм!

313

Людмила написал(а):

Хочу новый фильм!

http://i032.radikal.ru/0803/10/52db2316bd13.gif  я так понимаю мы пока будем довольствоваться фотографиями(((((((

314

Светулька написал(а):

я так понимаю мы пока будем довольствоваться фотографиями(((((((

как же так?!!!!!(((((((( только фотки пока?!((((((  http://www.kolobok.us/smiles/he_and_she/girl_cray2.gif

315

tentrah

как понять сцену? похоже на цирк.
это драка или веселуха?

316

удача написал(а):

это драка или веселуха?

помоему драка)))) хотя кто его знает)

317

Большая просьба:

1) Фестиваль в Торонто обсуждать в теме Международный фестиваль в Торонто.
2) Длинные малоинформативные сообщения (особенно на иностранном языке) размещать в спойлере.
3) Видео и фото размещать в соответствующих разделах форума.
4) Не публиковать информацию на том языке, который не понятен 95% участников форума. Подойдет перевод хотя бы из электронного переводчика или свой хотя бы в двух словах.

Спасибо.

318

Ужасная рецензия на "Бунраку". Начинается так: "полностью бессмысленный и крайне несмотрибельный" ...  :dontknow:
Помещаю в спойлер.

Свернутый текст

Bunraku
Directed by Guy Moshe
USA/118 MINUTES/MIDNIGHT MADNESS

Completely pointless and utterly unwatchable, Bunraku tells the larger-than-life story of several battles that ensues within a lawless town after a mysterious stranger (Josh Hartnett) rolls in one day. It's frankly impossible to discern just what filmmaker Guy Moshe initially set out to do with Bunraku, as the movie comes off as a pervasively and aggressively incompetent piece of work that doesn't seem to boast any positive attributes. Moshe's efforts at evoking a colorful, comic-book-style world fall completely flat right from the word go, with the movie's gaudy sets, which seem like they'd be more at home on the old Batman television series, immediately setting a tone of unreasonable cartoonishness. It's the filmmaker's refusal to offer up even a shred of context that transforms Bunraku into a seriously interminable piece of work, however, as there's never a point at which either the characters or the story become compelling enough to justify all this silliness. Moshe's progressively desperate attempts at turning Bunraku into a cult classic are nothing short of pathetic, and it's ultimately impossible not to wonder just which demographic the film has been designed to appeal to. Adding insult to injury is an absurdly overlong running time that ensures that Bunraku often feels longer than a 12-part miniseries, and although there is admittedly one sequence that fares relatively well (an Elevator Action-inspired action sequence set in a hotel), Bunraku primarily and pervasively comes off as an attempt on a Sin City or Kill Bill-style actioner by a thoroughly inept filmmaker who has absolutely no idea what he's doing.

Источник

319

tentrah написал(а):

"....режисccccccccёрский мусcccccccор...." ,..."дуросccccccccть..."
  .... моё сердце не выдержит....

tentrah
Не паникуй ;) Их ещё будет, рецензий и рецензентов. Мы ужо закаленные)))

320

Людмила написал(а):

Их ещё будет, рецензий и рецензентов.

....их бы да в мои ручки .......я бы им компы да поламала бы.....
      .....зарабатывают на сколько умища хватает..... :mad:

321

Film Reviews
Bunraku -- Film Review
By Kirk Honeycutt, settembre 22, 2010 06:45

"...интригующий,сногсшибательный......"
                                  ...это мне больше нравится...

Свернутый текст

Bottom Line: A comic-book style martial-arts film with more chop-suey even for many fans of the genre.
Guy Moshe's “Bunraku” is like a sumptuous banquet in which every course is dessert -- in other words, too much of a good thing. Intriguing in its design and eye-popping with its fight choreography, this cartoonish film aspires to Hong Kong martial arts by way of spaghetti westerns, video games and samurai films.

Moshe, who wrote and directed, creates a boldly Expressionistic alternate reality to background this heavy-on-the-action story, but neglects narrative and character beyond the most basic strokes.

“Bunraku” will strike a cord with some martial-arts fans while others may dismiss it as gimmicky. The movie certainly fails to engage cineastes open to new worlds but wanting a bit of substance to boot. More festival exposure could build world-of-mouth and the presence of known American actors will help.

The world of the movie is one without guns but with every other imaginable weapon for hand-to-hand combat. Sets and the surrounding environment achieve an arresting video-game look while costumes, makeup and photography neatly create comic-book imagery.

A stranger comes to a town ruled by a tyrant. No, wait, make that two strangers, something of a violation of genre rules but how else to shoehorn a western drifter (Josh Hartnett) and a samurai (Asian pop star/actor Gackt) into the same movie?

The town is ruled by Nicola (Ron Perlman), who is protected by nine assassins, with Killer No. 2 (Kevin McKidd) being the nastiest. Then two heroes roll into town. At first, they fight each other. Then they team up to fight the cops, a bunch of guys in red, and finally, the nine killers.

In this town, you have to fight just to get a drink. Running the saloon is the bartender (Woody Harrelson in a role that does not remind you of his “Cheers”character). He encourages the protagonists and will eventually wind up in the fight himself.

The samurai has an uncle who runs a sushi joint along with a cute cousin (Emily Kaiho). Their conversations in Japanese wind up as subtitles placed in comic-book balloons on the screen -- another clever visual device.

The actors deliver line with straight faces and participate in fights with what looks like enthusiasm. Indeed all the action is spirited, well staged and even unusual at times such as a fight in a circus grounds that goes from the high wire to a bouncing net. Car and motorcycle chases with scenery breezing by in the background, egged on by percussion-heavy music, further the circus-like atmosphere.

But it's a three-ring circus with little interest in its characters. Everyone is a type, nothing more. And with every other scene calling out the stuntmen for more dances with knives, even the action ultimately grows tiresome.

Venue: Toronto International Film Festival
Production companies: Snoot Entertainment presents a Picturesque Films/Ram Bergman production
Cast: Josh Hartnett, Woody Harrelson, Gackt, Kevin McKidd, Ron Perlman, Demi Moore, Jordi M

322

Новая рецензия с  фестиваля TIFF
Bunraku
Directed by Guy Moshe
By Scott A. Gray

Guy Moshe is a director to keep an eye on. While not fully successful, Bunraku is bold and often exceptionally entertaining.

An animated history of man's violent conflict over resources opens the story, flowing into a third world war that results in the banning of all firearms. Blades, bludgeons, bows, fists and feet are the weapons of choice in the new world order. Society has divided into warring clans that engage in formal battle for leadership of territory.

Nicola (Ron Pearlman) is the Wood Cutter, a fearsome assassin currently holding power. Groups of up to 20 rival clansmen are permitted to issue a challenge, but Nicola sends only his number two man — a visual tally of his top ten assassins drops on screen as they're identified — to defend on his behalf.

Dynamic, swooping camerawork gives the well-choreographed fight scenes a bombastic stylistic flare that works perfectly with the environment's unique aesthetic. With folded paper and crayon-shaded skylines, it looks like Bunraku exists inside of an origami pop-up book. Even the subtitles in the Japanese segments are organically integrated into the film's art design in a way I've never seen before.

There's a lot of slightly convoluted plot stewing that's intentionally over-explained by the narrator (Mike Patton!) as part of the cheeky oddity that is Bunraku's sense of humour. Josh Hartnett is surprisingly effective as a cocky drifter; he's a gunslinger who only uses his fists. He also sniffs cigarettes and cigars but doesn't smoke them and has a Loony Tune-esque sound effect applied to the stroking of his hat rim. This zany cartoon sensibility points Bunraku towards Kung-fu Hustle territory and fans of one stand a good chance of enjoying the other.   :cool:
The Drifter teams up with a bartender (Woody Harrelson), who makes pop-up books of hero myths, and a Japanese warrior trying to recover a medallion without using violence. The story meanders and sags in a few places, but its joyously silly tone and brave Dick Tracy meets a flamboyant Frank Miller look make Bunraku a fun stylistic experiment to behold.
Источник

323

Людмила написал(а):

Josh Hartnett is surprisingly effective as a cocky drifter; he's a gunslinger who only uses his fists. He also sniffs cigarettes and cigars but doesn't smoke them and has a Loony Tune-esque sound effect applied to the stroking of his hat rim. This zany cartoon sensibility points Bunraku towards Kung-fu Hustle territory and fans of one stand a good chance of enjoying the other.

.....и я хочу наслаждаться этим бездельником..... :love:  http://www.kolobok.us/smiles/he_and_she/girl_cray2.gif   http://i047.radikal.ru/0803/1a/4154104f0113.gif

324

ИНТЕРВЬЮ  :flag:
28 сентября 2010

Josh Hartnett, Kevin McKidd and Guy Moshe Discuss 'Bunraku'
Bunraku - you probably haven't heard of this film yet, but it's got an interesting concept and quite a few recognizable faces in its large cast. Written and directed by Guy Moshe, Bunraku's an action/fantasy/drama set in a world where guns have been outlawed after too many wars, so people either fight with swords or their fists. Josh Hartnett plays a stranger who drifts into town and teams up with a samurai (Gackt) to fight the evil warlord, Nicola the Woodcutter (Ron Perlman). Kevin McKidd (Rome, Grey's Anatomy) co-stars as Killer #2, his righthand man.

On the red carpet at the 2010 Fantastic Fest, Hartnett, McKidd and Moshe talked about the costumes, the fight training, and working on Bunraku.
Josh Hartnett Interview

What was it like working with this great cast?

Josh Hartnett: "A great cast. Kevin McKidd’s amazing in this. Obviously, Ron Perlman is a cool guy to work with. Demi Moore and Woody Harrelson... Who doesn’t want to work with Woody? Just great. I think everybody was fantastic. We just got along very well. We were in Romania for the entire filming for five months."

What is it like to be at Fantastic Fest?

Josh Hartnett: "It’s great. I love Austin. I’ve been to Austin a few times. I shot The Faculty back in '98 and came back for Sin City, two scenes. I love being here. I have a lot of friends who are Austin-based."

Were you looking for a physically intense role?

Josh Hartnett: "No, actually, I wasn’t looking for a film like this. This film just found me. I saw Guy coming at me with great ideas and I thought he had the wherewithal and the intelligence to pull it all off. So I basically took the film because I was sure the guy could make a really good film. The fact that I had to get into good physical condition was secondary. All the stunts were secondary but ended up being kind of my life for a good six months. So the happy extra bonus feature of this film for me was that I got to get in good shape and try all these new stunts, learn some MMA stuff. But it wasn’t something I’d been looking to do."

It doesn’t sound like an indie film. Was it more like a studio movie?

Josh Hartnett: "No. I think there are big independent films. I’ve worked on big independent films before. I think the difference between independent films and studio films is just everyone who’s making decisions on an independent film are on set. The producer/financier Keith Calder’s seen this the whole way through, and he was on set every day. Guy was there, Ran Bergman came by quite a bit, so we had all the decision-makers there. I think that’s the spirit of independent film. Studio films are just different. There’s much bigger business involved."

How did you feel wearing the costume?

Josh Hartnett: "It took us so long to create that costume. I don't know, we wanted like an alley cat sort of feel to it so everything was very texturized, very gray. I loved it. It was kind of fun. I got into it and I felt like I could kick a little ass."

Do you want to do more action movies?

Josh Hartnett: "I don't know, it depends on what comes along. It’s always about the script and about the people involved so if there’s something new and interesting, yeah, absolutely."

Could this be a character you play again?

Josh Hartnett: "Hey, if the movie does really well I’d love to come back, because I love working with these guys. But that’s up to you guys. That’s up to the audience."

What will surprise people about this?

Josh Hartnett: "I think a lot will surprise people. I think it has great physical style. All the actors are fantastic. Guy, I think, shows incredible creativity and wit with his work. It’s visually new and it borrows from a lot of different genres. You don’t see that many American, or I don't know if you call this American but it has a lot of American actors, semi-American samurai films. So it’s pretty cool."

Kevin McKidd Interview

Did you do this movie during hiatus?

Kevin McKidd: "Funnily enough, I did this just after - this is how long ago we did this movie - I did this movie just after we wrapped Journeyman. This was two and a half years ago. It was pre-Grey’s Anatomy. In fact, I got the phone call about Grey’s Anatomy while we were in Bucharest and I asked Guy, 'What do you think?' I was asking all these guys whether I should do it or not. So that’s when it dates from."

How much time did you have to train?

Kevin McKidd: "I would say I started pre-training because I had to learn not only the martial arts side of it. A lot of my stuff is to do with manipulating the cane and the sword that my character uses. So I had to learn a lot of cane work and that kind of martial arts cane work, but also Guy had the idea of Killer #2 of being this kind of Fred Astaire, almost this dancer who can sort of tap dance his way through killing people. So I had to take dance class for a month before we even went to Bucharest, just to kind of make myself less flat footed than I actually am. Then once we got there, we probably had another two or three weeks and then during the filming, when we weren’t actually on the stages doing scenes, we had time off, the stunt crew would just grab us and strong-arm us into a rehearsal hall where we’d be drilling fights for the next sequence and the next. So it wasn’t like we had months and months to train. We had to actually do it as we were going."

It doesn’t sound like an indie movie.

Kevin McKidd: "It was like one of the highest end indie movies I’ve ever been a part of. I don't know what the budget was but, absolutely, it felt like a studio film with an independent sensibility, which is very cool."

How did it feel to wear the costume?

Kevin McKidd: "Me and Guy kind of sat down, we said we wanted this guy to be like Fred Astaire and that kind of stuff but we want him to be deconstructed instead of angular, so we came up with this weird waistcoat and stuff. It was good because we came to the vision of what he looked like together, little pink glasses with no stems and stuff. Actually, I decided that my character should have fully manicured nails at all times so I had to go to the nail salon once every two weeks to get new acrylic nails attached so I had these perfect acrylic nails that women have normally. I had to maintain that during the whole shooting because he wanted this feel of this guy who’s a perfectly coifed killing machine. It was actually tough to wear those nails, man."

Writer/Director Guy Moshe Interview

What does Bunraku mean?

Guy Moshe: "Bunraku is an ancient art of Japanese puppetry where the puppeteers appear on the stage together with the puppets. There’s a narrative commentator on the side of the stage that suggests not really backstory, but more like a sports commentary about what’s going on in the plot. There’s a shamisen player that provides a constant musical support to the storytelling. I’ve seen it about 10 years ago. I thought it was a really fascinating way of telling the story, the idea that the audience can see the puppeteer and still cry and laugh and get engaged in it. I thought metaphorically it would be an interesting thing to try and do in cinema."

Is that what the film is?

Guy Moshe: "No, the film is live action but the idea that the puppeteer is present is in any frame of the movie you could pause and look at enough elements in it that subconsciously lets you know that this is a movie, this is a show. It’s like Cirque du Soleil. It’s not real. It’s not supposed to be an alternative reality or an alternative time, an historical piece or a piece of the future. It’s a show."

How much training did the actors have to do?

Guy Moshe: "Months. Josh, I think, was training for about three or almost four months before we started. Kevin did a couple months of training. Gackt, the Japanese actor, started training in Japan a couple months before. They did 95% of their own stunts."

How did you create the look of the film?

Guy Moshe: "The first guy that kind of mentored me through the process and who’s a coproducer on the film is Alex McDowell who’s a production designer with a lot of stuff behind him. He did Minority Report and Charlie and the Chocolate Factory and all that stuff. He was one of the first guys that I gravitated towards to just kind of pick his brain and see what he feels about what I was trying to do. I was fortunate to get to know him through one of my producers and he fell in love with what I was trying to do and kind of guided me on how to approach a project like this. Not necessarily the answers to what we’re going to do, but what kind of preparation and research does it take in order to figure it out. We spent a year just doing research before we produced the first concept art. It took about a year of just gathering materials and discussing in a more abstract way what we were trying to do."

Is it more practical or green screen?

Guy Moshe: "It’s half and half. Half and half. There’s a ton of visual effects in it but almost every scene has a real set component. And there are a lot of sets that are 360 degree sets."

Do you have distribution?

Guy Moshe: "Not yet. We’re still working on it. I think it will be figured out in the next couple weeks probably. The market just changes. It’s a tougher market these days. That’s why you go out there and hope the audience responds and they spread the word. Independent film has not become easier in the last few years."

Источник

325

Новые рецензии. Выношу отрывки, остальное в спойлер.
Bunraku Review
Josh Hartnett and Woody Harrelson team up for this striking samurai western.

.....That's not to say that Bunraku is a total disaster, the film certainly deserving of credit for its ambition. Indeed, from a technical point-of-view it's little short of a masterpiece, a feast for the eyes throughout.....

Свернутый текст

Bunraku takes the combined talents of Josh Hartnett, Woody Harrelson, Demi Moore and Ron Perlman  and places them in an utterly insane universe where cowboys clash with samurai warriors and megalomaniacal despots in a hyper-real, hyper-stylised environment.
The name comes from an ancient from of Japanese puppet theatre, and at times the movie feels like a stage-play on film, the back-drops popping up and down, the camera zooming in and out origami-like wonderlands.

Yet in spite of the film's technical achievements, it fails to hold together as a coherent whole, the result overlong and undercooked.

Set in a post-apocalypse world where the gun has given way to the sword, Josh Hartnett stars as 'The Drifter' - a lone stranger searching for a card game. His journey leads him to Woody Harrelson's bar where he meets Yoshi, an accomplished samurai swordsman, and the pair initially fail to see eye-to-eye, attacking each other with some venom.

Soon however, they realise they are bound by a common enemy - namely Nicola the Woodcutter. The most powerful man east of the Atlantic, Nicola rules the land with the help of the Red Gang - a group of beautifully-attired warriors, and the Deadly Assassins - nine ruthless excecutioners, led by the fearsome Killer #2.

Setting aside their differences, the cowboy with no gun and the samurai with no sword therefore team up to defeat these forces of evil, endeavouring to take down Nicola's army with the help of the bartender and an amry of the oppressed.
Unfortunately, while the story initially intrigues, it soon substitutes style for substance; the screenplay too knowing, the dialogue too self-conscious. Writer-director Guy Moshe is obviously playing with narrative conventions by blending hero myths from east and west to tell his story, but his script has nothing new to say on the subject, instead piling cliche upon cliche.

It looks amazing, the universe he has created utterly unique and original, like a pop-up book brought to life. But the visual flourishes quickly wear thin, at times seemingly enforced for no other reason than to paper over the cracks of a dull and predictable narrative.

Moshe certainly knows how to stage an action sequence, with a car chase and a circus fight particular stand-outs, but again too many of these sequences feel like we've seen them before, a side-scrolling brawl harking back to Oldboy; an animated flashback reminsicent of Kill Bill.

The cast is also a mixed bag, Ron Perlman on scene-stealing form as the villain of the piece and Woody Harrelson clearly having a blast as the bartender. Demi Moore also impresses with a brief turn as Nicola's whore-turned-lover.

But Josh Hartnett struggles as the drifter, his Clint Eastwood impression failing to ring true and his chemistry with Yoshi (played by Japanese pop star Gackt) practically non-existent. Kevin McKidd is all over the place as Killer #2, his scenery-chewing antics initially entertaining but soon outstaying their welcome.

That's not to say that Bunraku is a total disaster, the film certainly deserving of credit for its ambition. Indeed, from a technical point-of-view it's little short of a masterpiece, a feast for the eyes throughout.

But a film that wears its influences so proudly on its sleeve needs to say something original with its narrative, and Bunraku has nothing in this department, instead playing like a series of utterly derivative sequences unfurling in utterly predictable fashion.

So by all means watch the film for the striking visuals and stunning action, just don't expect to be engrossed by the story or thinking about it much after the credits have rolled.
Источник

Fantastic Fest 2010: Capone is dazzled by the insane violence ballet that is BUNRAKU!!!

BUNRAKU
Hey everyone. Capone in Chicago here.

......I have to admit, I've been mostly neutral on Hartnett for the duration of his career. He had a nice turn in SIN CITY and I liked 30 DAYS OF NIGHT (although not necessarily because of him), but beyond that, he hasn't made an impact in my brain until BUNRAKU. Simply put, he's fantastic as an action star, and I hope this propels him into a phase in his career where he's able to capitalize on more physical roles. He's one of the few elements of this film that is underplayed, and the scenes between him and the equally subtle Harrelson are among my favorites....

Свернутый текст

I have to admit, I don't know what to make of BUNRAKU the new feature by writer-director Guy Moshe (HOLLY) after only one viewing. I know I liked it, let me be very clear about that. It's an explosion of color, light, movement, words, and violence the likes of which I have truly never seen. It has a wicked, nasty sense of humor and appears to be mixing philosophies from as diverse origins as Zen Buddhism to Old West "violence first-ask questions later." There's a bit of old Hollywood dancing spectacle thrown in, as well as some of the smartest and most exciting blending of martial arts styles ever to be attempted. In a strange way, the plot almost doesn't matter; I found myself eagerly awaiting the next set piece, knowing that about every 10 minutes or so, I was about to see something fresh and visually assertive and mind-blowing. I have issues with the running time and maybe some of the overwritten dialogue, but the one thing BUNRAKU can never be called is "dull."

The story is nicely layered in this future world that has been ravaged by violence, so much so that guns have been banned from society, which of course gives way for criminals to come up with slightly more creative ways of killing and threatening people. We have an Eastwood-like drifter (Josh Hartnett, in what might be the most interesting character he's ever played) who rolls into town looking for the leader of the most powerful crime syndicate, the elusive Nicola the Woodcutter (Ron Perlman), who is protected by a gang of nine killers. Kevin McKidd ("Rome") is Nicola second in command known only as #2, who is like Gene Kelly with the soul of a sociopath and the skill of the finest martial artist. McKidd might be my favorite part of BUNRAKU, as he spins, side steps, and kills with a snake's grace and a hyena's smile.

Also trying to bring Nicola down is a samurai named Yoshi (played by Japanese singer Gackt, which I didn't know until after I saw the film). This guy is fantastic, and I hope we get to see him again in something, anything. His teaching tell him that violence is not the answer, but when Nicola's band of red-suited thugs come into his uncle's restaurant and hurt his family, he takes up sword and proceeds to do some damage. Another one of my favorite characters is one known only as The Bartender (Woody Harrelson), who knows all the players in this violent game and attempts to help our heroes defeat Nicola and his assassins. There's just something about Harrelson that centers any film he's in. His delivery is such that even the most dense language and complex ideas make sense and seem right.

If I didn't know better, I might have thought that BUNRAKU was based on a graphic novel or video game. The visual language, splashy blood, exaggerated colors, pounding music, even the way subtitles are displayed on screen in boxes that resemble comic-book narrative style, all seem to indicate a comics background. In some ways, the director's approach actually reminded of a hardcore but still playful version of SCOTT PILGRIM, but set in a world that folds in on itself during transitions like a pop-up book, which just happens to be a particular passion of Harrelson's character and led me to believe that a lot of what we're seeing is being filtered through his perspective.

The final act of the film is right out of the best of the Hong Kong martial arts realm, featuring Hartnett and Gackt punching and slicing their way past layers of deadly assassins to make their way to the Woodcutter, a name her rightfully earns with his collection of scary-looking hatchets. Not only is BUNRAKU exciting and entertaining, but there were points during the film that it genuinely surprised me with some new visual device or approach to a fight sequence or simply a color scheme or use of shadows. There is always something to look at in every inch of director Moshe's frame, and often in a movie this visually dynamic, the actors are overshadowed, but not here--the actors are simply too good.

I have to admit, I've been mostly neutral on Hartnett for the duration of his career. He had a nice turn in SIN CITY and I liked 30 DAYS OF NIGHT (although not necessarily because of him), but beyond that, he hasn't made an impact in my brain until BUNRAKU. Simply put, he's fantastic as an action star, and I hope this propels him into a phase in his career where he's able to capitalize on more physical roles. He's one of the few elements of this film that is underplayed, and the scenes between him and the equally subtle Harrelson are among my favorites.

I believe BUNRAKU is getting released stateside in December, and by that time, we'll all be knee-deep in Oscar bait and end-of-year family films. BUNRAKU is blessedly neither of those things, and should fend off your bloodlust and need for an adrenaline fix for a few weeks at least.
Источник

BUNRAKU

....“Bunraku” is the perfect movie to push the limits and while it stands out from features around it, it’s lacking....

Свернутый текст

“Bunraku” is a form of Japanese puppet theater where the puppeteers are on stage, dressed in black, manipulating large puppets to music. It’s also the name of the second full length feature from director and writer Guy Mosche. It tells a very classic story of a mysterious man coming to town in search of revenge, but ends up encountering much more. “Bunraku” is highly ambitious, a jumble of styles, and features a cast that includes Josh Hartnett, Ron Perlman, Woody Harrelson, Kevin McKidd, Demi Moore and Japanese rock star Gackt.

The Woodcutter (Perlman) sits in his house on the hill, the dictator of a town that has long banished guns and bullets, with his 9 Killers, specialist fighters who keep the people taxed and beat down. Along comes a Drifter with no guns (Hartnett) and a samurai with no swords (Gackt) each with their own motivations that eventually cross paths. Channelling westerns, samurai movies, Russian gangsters, stage plays, and a cadre of fighters that put the gangs in “The Warriors” to shame, “Bunraku” mashes up multiple genres. Set on stages instead of on location, you half expect a musical number to break out at any minute. Combine all that with montages done using a combination of animation and puppets, a score that varies between orchestral and video game sound effects, and dashes of comedy, Kung-Fu, and drama and you can start to imagine just how grand Mosche envisioned this film.

Kevin McKidd, playing one of the Killers, shines as a badass straight out of the “Smooth Criminal” music video, slick dance move style fighting included, and Woody Harrelson’s bartender character entertains every minute he’s on screen. While we do get an eye popping prison break scene from Hartnett’s Drifter where he beats his way through dozens of villains on multiple levels, I feel he was severely miscast. He throws himself into the role but his character falls flat and it’s tough to see him his a badass despite doing the fight scenes himself. Demi Moore’s role, as a long lost love, seems tacked on, as if they got her cast and then needed to flesh out the character at the last minute. Also, no fault of her’s, the dialogue she’s given comes off laughably bad and over dramatic. Perlman is solid, as always, but The Woodcutter is nothing out of the box for him; being a tough, yet soft spoken bad guy until provoked.

The sets would be grand, if this was a Broadway play, but due to so many camera close ups it’s easy to see flaws in them. Backgrounds have bubbles in the paint, the handmade chairs look jagged and obviously spray painted and everything else just appears cheap and I found it slightly distracting. Conversely, I was a fan of the costumes, which worked to combine multiple styles, and gave each Killer’s crew their own identity. Especially standout is one of the gangs dressed somewhere between a 1920s vaudevillian and 70s era punks. They leap around like break dancers, pummeling Gackt and Hartnett and provide yet another of the fun fight scenes. And there is where the movie excelled for me. “Bunraku’s” dramatic aspects never felt real, lingering in mediocrity and never pushing the story to where you cared about the character’s actions, but when we got back to the action, fun is to be had.

“Bunraku” is a mixture of many styles, some of which work and some that don’t. When it succeeds it’s a electrifying mixture of Western and Eastern classics, but it mostly misses, hindered by a weak script, set direction and missed opportunities. If it had only pushed itself more, given more drama, more action and more style, I think it could be an excellent movie. “Bunraku” is the perfect movie to push the limits and while it stands out from features around it, it’s lacking. I do look forward to seeing more from Mosche, as he has an original voice in movie making and that’s always something to celebrate.

Источник

326

Людмила написал(а):

Ужасная рецензия на "Бунраку". Начинается так: "полностью бессмысленный и крайне несмотрибельный" ...

:angry: даже читать не хочется...

Людмила написал(а):

Josh Hartnett is surprisingly effective as a cocky drifter; he's a gunslinger who only uses his fists.

Оч хочется увидеть Джоша в действии...  :love:

Людмила написал(а):

Kevin McKidd’s amazing in this

:love: Джош любит Кевина.

327

Everydika написал(а):

даже читать не хочется...

Предлагаю рецензию получше:  :)

Рецензия на фильм Бунраку

Автор: Тодд Браун
Источник: Twitch
Перевод: EvilDollaR

Крайне амбициозный и изобретательный в визуальном плане “Бунраку” (Bunraku) режиссёра Гая Моше (Guy Moshe) выглядит как внебрачный ребёнок Сейджуна Сузуки и братьев Вачовски с примесью “Заводного апельсина”  (A Clockwork Orange), штрихами классического экранного мюзикла, с большой порцией стиля “нуар” и умеренным количеством элементов культуры видеоигр и комиксов. Моше явно метил высоко, поэтому тяжело относиться к фильму слишком критично из-за то, что он не достиг своих высоких целей. Факт налицо – различные влияния с трудом объединяются в одно целое, и фильм страдает от этого так же, как и “Скотт Пилигрим против всех”  (Scott Pilgrim Versus The World), но результатом этой работы стала гораздо более удовлетворительная смесь из комиксов, кунг-фу, мюзиклов и видеоигр. Нет никаких сомнений в том, что все составляющие “Бунраку”  сделаны на совесть, но эти части, к сожалению, разбросаны по всему фильму и вместо того, чтобы выделяться, они, в большинстве своём, делают обратное.
Действие происходит в далёком будущем. Мир пострадал от ядерной катастрофы и, чтобы избежать второго конца света, оставшиеся в живых ввели строгий запрет на огнестрельное оружие, вернувшись обратно к кулакам и клинкам, и тем самым право доминирования перешло к сильнейшим. Одним маленьким городком целиком и полностью управляет Никола по кличке “Лесоруб” (Рон Перлман с дредами) и его банда смертоносных убийц под предводительством Кевина МакКидда (На игле, Анатомия страсти). Никола  со своей бандой с лёгкостью избивает противников, и если когда-нибудь кто-то явится, чтобы свергнуть его диктатуру, то это будет помощь извне.

Намёк на двух незнакомцев в поезде. Джошу Хартнетту стоит до конца своей жизни играть только персонажей в стиле “нуар”, вроде этого, он был рождён для таких вещей. Он – безымянный безоружный ковбой со стальными кулаками и целью отомстить, а известный японский поп-певец Гакт – самурай без меча по имени Йоши, который хочет вернуть древний медальон, передававшийся в его семье из поколения к поколению. С помощью таинственного бармена (Вуди Харельсон) эти двое объединяют свои силы в достижении общей цели – свержении Николы.

Говоря о двух ключевых влияниях, наиболее очевидно воздействие Сузуки. Экстремально показной, “Бунраку” является одним из самых насыщенных художественным дизайном фильмов, снятых за последние десятилетия. В нём нет никаких попыток скрыть искусственность декораций, вместо этого, Моше и его команда упиваются этим, щедро применяя цвет и балуясь с его пропорциями для создания броского альтернативного мира. Влияние Вачовски видно в форме отдельных культур и философий, переделанных в поп-культуру, управляемую непоколебимым потоком боевых сцен. Фильм прекрасен: в уголке каждого кадра есть на что взглянуть, в нём каждый персонаж занимается чем-то невероятным.
Что касается невероятных вещей, то надо отдать должное хореографу поединков Ларнэллу Стоувэлу  (Неоспоримый 3), у которого в фильме небольшая роль, позволившая ему продемонстрировать свои собственные навыки в боевых искусствах. Стоувэл с таким актёрским составом просто творит чудеса, в частности, с Хартнеттом и Гактом – они оба выглядят на экране как настоящие бойцы. Разница между ними и настоящими бойцами, которых тренировал Стоувэл специально для фильма, и которые снимались в роли убийц из команды Николы, почти не видна. У каждого из бойцов свой уникальный стиль – Хартнетт использует только кулаки, Гакт – более типичный самурайский стиль, а МакКидд – нечто совершенно невообразимое, похожее на смесь мюзиклов, “Заводного апельсина” и традиционных боевых искусств. Это придаёт боям разнообразие и, несмотря на их большое количество, никаких повторений нет.

В плане актёрской игры все одинаково сильны – Хартнетт, Гакт и МакКидд, в частности – только у одной Деми Мур, видимо, были проблемы с попаданием в колею. Скажу в её защиту, что Мур выделили мало работы, но, всё равно, в этом фильме она была будто не в своей тарелке.

Если сильны актёрская игра, бои и дизайн, тогда в чём же проблема? В основном, она заключается в том, что различные элементы не стали одним целым, в итоге “Бунраку” выглядит на экране, как несколько различных фильмов-соперников, будто некоторые актёры вышли из одного фильма, а некоторые – из другого. кадр из Бунраку Просто между ними нет связи.
Это становится ещё более очевидным из-за чрезмерной зависимости Моше  от повествования – оно вездесущее и часто подчёркивает и без того очевидные события – а визуальные эффекты выглядят так, будто созданы для того, чтобы говорить “Посмотри на меня! Это круто!” Было бы гораздо лучше, если бы он просто отступил и дал миру жить своей собственной жизнью, поскольку постоянное вмешательство и перенаправление прерывает течение событий и буквально “выбрасывает” зрителей из этого тщательно сконструированного мира вместо того, чтобы помочь им глубже погрузиться в происходящее. Фильму также не помогает излишне ироничный и эгоистичный сценарий, вдобавок, в том или ином месте из уст персонажей иногда “вылетают” крайне неуклюжие фразы.

Отдельные составляющие “Бунраку” оставляют хорошие впечатления, в нём много таких моментов и аспектов, которые способны вызвать восторг и даже любовь. Но эти моменты толком так и не сходятся в одно удовлетворительное целое, и фильм, с частью упущенных возможностей, кажется чем-то меньшим, нежели суммой составляющих его элементов.

Источник

328

Людмила написал(а):

Рецензия на фильм Бунраку

прочла на одном дыхании, хочеться уже посмотреть и иметь свое мнение о фильме!
Людмила Спасибо за рецензию http://i008.radikal.ru/0803/e0/299d55f3d8d3.gif

329

Людмила написал(а):

выглядит как внебрачный ребёнок Сейджуна Сузуки и братьев Вачовски с примесью “Заводного апельсина”

Ого  http://i025.radikal.ru/0803/a0/5b99fd63c417.gif  Должно быть что-то невообразимое.

Людмила написал(а):

банда смертоносных убийц под предводительством Кевина МакКидда

Значит, МакКид снова плохиш....  :sceptic:

Людмила написал(а):

Намёк на двух незнакомцев в поезде.

Хичкока чтоли?  o.O

Людмила написал(а):

Джошу Хартнетту стоит до конца своей жизни играть только персонажей в стиле “нуар”, вроде этого, он был рождён для таких вещей.

Оооо, я не против  :love:

Людмила написал(а):

является одним из самых насыщенных художественным дизайном фильмов, снятых за последние десятилетия.

Громкое заявление, однако  :cool:

Людмила написал(а):

Хартнеттом и Гактом – они оба выглядят на экране как настоящие бойцы

Класс, Джош дерется - мечтаю видеть  :love:

Людмила написал(а):

Хартнетт использует только кулаки, Гакт – более типичный самурайский стиль, а МакКидд – нечто совершенно невообразимое, похожее на смесь мюзиклов, “Заводного апельсина” и традиционных боевых искусств.

:cool:  :cool:  :cool: В любом случае, должно быть эффектно!

Жаль, конечно, что 100% положительных рецензий нет... Но все равно, нас ждет что-то неординарное.

Людмила написал(а):

Источник

Там есть ссылка на видео, где Гакт танцует - там же слева Джош  o.O или мы это уже знаем?)))

330

Людмила написал(а):

ИНТЕРВЬЮ  :flag:
28 сентября 2010

Josh Hartnett, Kevin McKidd and Guy Moshe Discuss 'Bunraku'

Принимайте перевод интервью, часть с Джошем. :)

Джош Хартнетт говорит о "Бунраку".

"Бунраку" - вы, наверное, еще даже не слышали об этом фильме, но у него интересная концепция и несколько знакомых лиц на главных ролях. Написанный  и срежиссированный Гаем Моше, фильм "Бунраку" – экшн/фэнтези/драма о мире, в котором оружие после многих войн запрещено законом, и люди сражаются мечами либо голыми руками. Джош Хартнетт играет странника, которого дорога привела в город, где он объединился с самураем (Гакт) для битвы с предводителем банды по кличке «Лесоруб» (Рон Перлман). Кевину МакКиду ("Рим", "Анатомия страсти") досталась роль Убийцы №2, правой руки «Лесоруба».

На красной дорожке Fantastic Fest’a 2010 Джош Хартнетт рассказал о костюмах, боевых тренировках и работе над "Бунраку".

Каково это, работать в таком актерском составе?

Отличный актерский состав. Кевин МакКид тут просто великолепен. Рон Перлман – парень, с которым классно работать. Деми Мур и Вуди Харрельсон… Ну кто не хочет работать с Вуди? Всё замечательно. Думаю, все были бесподобны. Мы хорошо сработались вместе. Мы пробыли в Румынии все пять месяцев съёмок.

Как Вам на Fantastic Fest'е?

Замечательно. Я люблю этот город. Уже был в Остине несколько раз. Я снимался здесь в "Факультете" в 98-м, и возвращался сюда для съёмок двух сцен для "Города Грехов". Мне нравиться бывать здесь, у меня много друзей в Остине.

Вы хотели сыграть такую физически напряженную роль?

Нет, вообще-то, я не искал возможности сняться в подобном фильме. Это фильм нашел меня. Гай пришел ко мне с грандиозными идеями, и я подумал, что он обладает достаточными возможностями, и материальными, и интеллектуальными, чтобы реализовать свои идеи. И я просто согласился на участие в фильме, потому что знал, что этот парень сделает действительно хороший фильм. То, что мне нужно было привести себя в форму, было не самое важное. Все трюки были второстепенной вещью, но в итоге стали частью моей жизни на добрых шесть месяцев. И в итоге, как приятное дополнение к фильму, я испробовал все эти новые трюки, выучил некоторые приёмы смешанных боевых искусств,  и просто привел себя в хорошую форму. Но я не стремился к этому целенаправленно.

Кажется, это не похоже на независимое кино. Может, это больше студийный фильм?

Нет, я думаю, что существуют и крупные независимые фильмы. Я работал в таких раньше. Думаю, разница между независимыми и студийными фильмами в том, что все люди, принимающие решения, находятся на съемочной площадке. Продюссер/финансист Кейт Калдер, с головой погруженный в процесс, всегда был на съёмках. Гай был там, Ран Бергман заглядывал понемногу, так что там были все, кто принимал решения. Я думаю, это и есть дух независимого фильма. Студийные фильмы другие. В них больше влияния крупного бизнеса.

Как Вы чувствовали себя в костюме?

У нас ушло много времени на то, чтобы создать этот костюм. Не знаю, мы хотели, чтобы он создавал впечатление бродячего кота, поэтому он очень текстуризированый, в серых тонах. Мне он нравится. Это было даже забавно. Я проникся образом и почувствовал, что могу надрать кому-нибудь задницу.

Вы хотите чаще играть в экшн-фильмах?

Не знаю, зависит от того, что это за фильм. В первую очередь важны сценарий и люди, участвующие в этом, так что если это что-то новое и интересное, то да, я целиком за.

Это может быть снова тот же персонаж?

Ну если фильм удастся, я с удовольствием вернусь, потому что мне понравилось работать с этими ребятами. Но это зависит от вас. Это зависит от зрителей.

Что в фильме удивит зрителей?

Я думаю, многое удивит людей. Считаю, у фильма замечательный экшн-стиль. Все актёры просто потрясающие. Гай своей работой демонстрирует невероятные креативность и остроумие. Фильм выглядит свежо, и взял много всего от других жанров. Вам он не покажется слишком американским, и не знаю, назовёте ли вы его американским, но в нём много американских актёров, американизированных самурайских сцен. Так что это очень круто.

Перевод Deil Zombie, специально для Josh Hartnett Forum , корректировка Everydika  ;)


Вы здесь » Josh Hartnett Forum » Фильмы. Movies » Bunraku / Bunraku