Josh Hartnett Forum

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Josh Hartnett Forum » Биография. Biography » Статьи о Джоше / Articles about Josh


Статьи о Джоше / Articles about Josh

Сообщений 121 страница 150 из 207

121

Людмила написал(а):

а вот про велосипеды как угадали

Ну мы же знаем, почему бы журналистам не знать))

Людмила написал(а):

как все дешево у них, и я не иронизирую, а на полном серьезе завидую)))

Да, кстати... 200 я б еще и выложила (до кризиса), но те, которые мне нравятся, стоят куда дороже  o.O

Людмила написал(а):

"Бунраку" прийдет вместе с дождём...

:D  :D  :D да, а что, я не против такого двойного счастья)))

122

Статья написана в марте 2009г.  :)

Джош Хартнетт  

После эпической саги о том, как Американская нация поднималась с колен, униженная дерзкой выходкой японских военно-морских сил в купе с мини-субмаринами, а именно военного эпоса «Перл-Харбор», естественным для многих зрителей, которые в основном и смотрят такое игрушечное кино, был вопрос, кто таков есть Джош Харнетт. Бена Аффлека знаем, Кэйт Бэкинсейл уже видели, а это кто такой третий смазливый мелькает. Между тем этот третий как раз старался сделать всё, чтобы уйти от штампа «смазливого» и построить свою карьеру на других ролях. Именно на ролях, а не на лице одного дня.

Хотя в «Перл-Харборе» от этого уберечься было трудно. У режиссера Майкла Бея творящего просто чудеса с визуализированной реальностью, достаточно вспомнить «Армагеддон», «Остров» и «Трансформеров», именно в этих эффектонасыщеных фильмах основа в виде драматической игры актеров почти вычеркивается. В экранное время втиснуто столько минут 3D-графики, что на игру актеров просто не остается места. Даже хочется воскликнуть: «Да что ж такое-то? Ведь были же динамичная «Скала» и основанные именно на персонажах «Плохие парни»? Тем не менее факт остается фактом, в 3D-ешных мегазрелищных шоу Майкла Бея места игре остается не так уж много. Потому приходится опираться, уж пускай, на внешние данные и не слишком живые диалоги. Отказываться от такой роли никак нельзя, потому как это всё равно заведомо блок-бастер. Тем более, что подходящий жанр уже был найден до этого. Харнетту до того удалось сняться у смутьяна Голливуда Роберта Родригеса, и после «Факультета» уже кое-что определилось. Неизвестно является ли данный жанр для самого Харнетта именно тем, где он может проявить себя по максимуму, но в образ нового кино, не признающего никаких авторитетов и не уважающего никакие окаменелые ценности, он вписался прекрасно. После «Факультета» появление «Счастливого числа Слевина» было закономерным явлением, учитывая тенденции в кино, практически неизбежным.

Между тем, по первах Джошуа Дэниэл Хартнетт не думал ни о каком кинематографе, как и сцене вообще. Средний Запад США, штат Миннесота, средняя школа. О чем думают пацаны в этом возрасте в смысле карьеры? Если они не афро-американцы? Естественно о футболе. В противном случае о баскетболе. Однако травма поставила крест на этом направлении, американский футбол, как известно, очень отличается от европейского. Потому в это время ему представилась возможность сыграть в школьном театре. При абсолютной равнодушности, насчет возьмут его или нет, Харнетт прошел и сыграл в постановке роль Гекльберри Финна. С этого всё началось. Далее движение в ту сторону было осмысленным. В 1996 году поступление на актерское отделение Нью-Йоркского университета. Однако после года учебы образование заканчивается, и начинается работа по профессии.

В 1997 первая роль в сериале «Cracker», первая более-менее заметная роль в кино – сын героини Джеми Ли Кертис в «Хэллоуин: 20 лет спустя». После этого карьера, можно сказать, началась. Но первое крещение серьезной работой с серьезным режиссером (который, к слову сказать, тоже был тогда еще дебютантом – первая часть «От заката до рассвета» только грезилась) стал «Факультет». Вообще-то Родригез собрал тогда на потенциально никакой проект потенциально очень веский коллектив. Это изначально виделось как что-то однодневное, молодежное и легкое. Оно, в принципе, и получилось не слишком долгоиграющее, если бы не одно «но». Заключающееся как раз в том, что потом были «От заката до рассвета» и «Город грехов». И, естественно, уже постскриптумом стали присматриваться и к «Факультету», и, конечно, уже там заметили эту чёрточку. Изюминку – предвестницу грядущей бури. Дух шального драйва, непризнавания никаких авторитетов и отрицания всего общепринятого. Хотя в «Факультете» отрицания еще не так много. Но вот задорной молодецкой удали уже предостаточно. Зачаточной еще.

Ну а Харнетту досталась роль как раз самого что ни на есть асоциального персонажа, в полном, так сказать, отказе. Молодчик, который вообще не понимает, что такое правила и социальная среда, который эту самую среду видит, единственно как рынок сбыта, но при этом сей факт ни в малейшей степени не является причиной следовать её правилам и инструкциям. Короче герой нового времени – молодой, никого не ставящий в грош, никого не боящийся. Вот такой вот парень достался Харнетту. Случайно, нет, только позже такой типаж стал культовым. Во времена, когда власти врут народу и делают, что хотят с этим самым народом, герой редко приходит с медной бляшкой и говорит: «Здравствуйте, я пришёл от правительства. Оно послало меня, чтобы помочь Вам». В этом времени такое даже не смешно. О том, кому хочет помочь правительство, наслышаны все, потому герой появляется, как правило, с противоположной стороны Луны. Оттуда, где не чтят закон, а рассчитывают только на собственную лихую крутость да на «Магнум» 45-го калибра. «Магнум» хотя бы не врет нагло в глаза.
Правда, в «Факультете» такой сильной артиллерией еще не орудуют, пистолетик там максимум 32 калибра. Но эти детишки уже приучены не полагаться ни на кого-то, кроме себя. И вопрос они решают кардинально – вычислить главного злодея и всадить ему отраву в тело. А чего либеральничать-то? Форма у Родригеса, конечно, еще довольно мягкая и неагрессивная, но содержание уже опасное. Антисоциальные подростки спасают мир, пахнет грядущим потрясением. Этого антисоциального подростка нового времени Харнетт сыграл отлично. Из всей честной компании, которую Родригез, как говорилось, собрал нешутошную, тут и будущий Верховный Хоббит Средиземья Элайджа Вуд, Харнетт выглядит самым уместным. В этой прелюдии будущего отрицания устоев он себя нашел прекраснейшим образом.
Вообще, конечно, можно говорить, что спорно, является ли для актера вот эта волна средой, где можно раскрыть свой потенциал. И является ли для самого Харнетта именно это направление крутого попирания всех норм именно тем, где он видит себя. В целом она довольно ограничивает круг возможных образов. Для неё, как и для перечеркиваемого ей общественного мнения, тоже характерна определенная прочерченная манера действия, и то, что не вписывается в неё, не вписывается и в сам стиль. Проще говоря, у этого кино тоже есть свои границы. Но для многих эти границы намного шире, чем их возможности, они в этом кино теряются. Харнетт не потерялся.

Далее же была работа у Софии Копполы в «Девственницы Самоубийцы». Тоже серьезная школа, сильный неодномерный режиссер, и соответственно такое же кино. Год 2001-ый – «Перл Харбор». Что тут скажешь? У Майкла Бея всегда очень накаленные драматичные истории, как говорилось, и, как правило, не остается места на их воплощение. Кстати тут Харнетт попал под ту же раздачу, что и Кэйт Бэкинсейл. Прекрасная, дающая простор для игры, мелодрама «Интуиция» - редкий островок в потоке рисованных зрелищ. «Другой мир», «Ван Хелсинг», такое кого хочешь заставит отбывать на съемочной площадке. Тут еще и «Перл Харбор». Естественно, поневоле склоняешься к тому, чтобы мелькать лицом, да и ладно. Чего играть-то? Остальное похоже на детский мультик. И сложность отношений из той же детской сказки «Русалочка». Тем не менее мегабюджет, громадное количество площадок, соответственно роль, которая тебя не реализует, но в пассив её тоже не запишешь.

«Черный ястреб» в том же 2001-ом также не доведен до потенциального потолка. Очень может статься, что тут вступили в силу интересы закулисных «паблик», которые заинтересованы были в том, чтобы фильм стал гимном американскому солдату, не щадя живота своего, защищающего демократию за тридевять земель, с режиссером проекта Ридли Скоттом. Который чуть позже в «Царстве небесном» четко дал понять – война есть кровь. И за что бы она ни велась, за Царство Небесное, или за демократию, она от этого Царства Небесного только отдаляет. «Найти дорогу в Палестину очень просто – идите по землям итальянцев, и дальше, где говорят на других языках». За кадром осталось: «Царство Небесное найти намного сложнее». Чингачгук эту мысль выразил еще проще: «Слава – это, когда один на один. Или один на сто. Когда сто на сто – это война».
Одним словом Ридли Скотта, хоть он и считался ассом эпики после «Гладиатора», точно не стоило ставить режиссером ролика, рекламирующего Маринз.ком. Так и получилось, что фильм у него носит более философскую окраску, да еще и во всей бойне читается вопрос – какой в этом смысл? Поэтому и роли получились не бравурно-удалые, а роли людей, которые попали в мясорубку, но тем не менее должны оттуда выйти. И все, что предает им сил, это ребята из твоего же отряда, которые еще живы. О героизме речи не идет, речь идет о том, чтобы увидеть завтрашний рассвет. Если бы удалось цельно довести эту картину, может быть, «Черный ястреб» смотрелся бы намного резонанснее, и роли в нем стали бы более запоминающимися. Но видно были силы, которые уж никак не могли позволить, чтобы картина читалась, как бессмысленность бойни для любой из сторон. Так самым интересным в фильме остается фраза героя Джоша Харнета: «Когда мы ехали сюда, меня спросили: «Вы что думаете, что вы герои?» Тогда я не знал, что ответить. Сейчас я сказал бы: «Нет, мы не герои. Потому что в аду невозможно быть героем. Но просто иногда так случается».
Не слишком внятный фильм, но все же, как опыт работы с таким режиссером, очень ценный для актера. Говорят, что Харнетт переживал серьезное напряжение, снимаясь в картине. Неудивительно, учитывая, какой режиссер, и какая неоднозначная тема, при внешней очевидности.

Противоположным явлением был маленький фильм «Голливудские копы». Небольшой бюджет, отсутствие громких титанических тем, и в то же время отличнейший простор для дурачества. И какой напарник – Гаррисон Форд. Герой Форда предпенсионный детектив, которому вследствие многочисленных разводов катастрофически не хватает денег, и он себе потихоньку орудует, как риэлтор. Да так, что на расследования времени практически не остается. Харнетт – другая картина. Для него полиция временный подработок. А так он готовится стать актером. Потому тоже не хватает времени на преступников – пробы, интервью, зубрежка ролей. Вот такие вот герои, никаких лозунгов, но в то же время легко и приятно. И снова молодой не отстает от маститого профессора кино. Очень даже неплохая пара.

Ну а знаком нового времени, конечно, стал «Счастливое число Слевина». Тут уж Харнетт проявил, что у него в достаточной степени присутствует такое незаменимое для новой волны качество, как «замученность». У него даже не двойное – может, и не тройное дно. Он готов к этой игре на парадоксах и противоречиях. «Отверженные против отверженных» - девиз нового времени. Он играет такого героя, который положительный, но в настоящий исторический момент эта положительность заключается в том, что он должен быть яростным, неуступчивым, готовым в любой момент взорваться тонной тротила и разнести в клочья всю темную сторону Силы. С которой он и сам, в принципе. А еще он очень романтичный ухажер, но злой. И память у него хорошая. И друг его – хладнокровный и беспощадный убийца «Хороший парень» Уиллис.

Кино нового времени для нового времени. В классическом исполнении. Ему Харнетт соответствует вполне. Остановится он на этом или поднимет для себя новые задачи, покажет будущее. Для многих он так и остается максимум смазливым пареньком, кумиром прекрасной половины. Как оно на самом деле – ответы в будущих работах.

David_Mass

Мир кино

123

Попалось мне старенькое интервью Джоши для итальянской Vanity Fair
они так забавно фотосессию подписали его цитатами... (перевод с итальянского - Гугловский переводчик)
особенно четвертая - где про секс-символизм и возраст...
и про ресторан в Миннеаполисе
не смогла пройти мимо и не порадовать вас

http://s42.radikal.ru/i095/0912/fa/91bb3a9be21d.jpg
http://i001.radikal.ru/0912/ac/42229c41c599.jpg
http://s49.radikal.ru/i125/0912/45/5b0372e75f57.jpg
http://s42.radikal.ru/i095/0912/80/0b2881cec92e.jpg
http://s55.radikal.ru/i150/0912/f0/d861e4024e0d.jpg
http://s48.radikal.ru/i119/0912/8a/5b5f20b02d58.jpg
http://i028.radikal.ru/0912/ec/4801496901e3.jpg

http://www.style.it/cont/people-show/ne … zza-an.asp

124

удача написал(а):

особенно четвертая - где про секс-символизм и возраст... "Теперь мне тридцать лет и я надеюсь перестать быть секс-символом"

:D Бедняга, всё никак не дождется, когда его оставят его в покое.  :)  НЕ ДОЖДЁТСЯ!!!  http://i012.radikal.ru/0803/a1/cf832100d81e.gif 

Вот ещё одна старая и нтересная статья, такие цитатки здесь : пррррелеесть  http://www.kolobok.us/smiles/standart/good.gif 

A Good Boy Makes Bad
Hartnett Puts Matinee Idol Roles Behind Him, Goes Looking For His Dark Side
02 апреля 2006
PARK CITY, Utah -- — Seemingly ordained for a throne in Heartthrob Land, Josh Hartnett stifled his nice-guy Midwest image to earn thespian cred. Sure, confections like ``40 Days and 40 Nights'' and ``Hollywood Homicide'' happened along the way, but he's a bad dude now. Really.

He looks it, too, sporting long brown hair with a mustache and beard in a bar at the recent Sundance Film Festival. Clean-cut matinee boy is so five years ago.

``Everybody focuses on the wholesome because I think people struggle to find an identity for an actor they can write about,'' he says. ``They decide to place you in the most likely box. From Minnesota? Ah, wholesome guy. People are not simple. I'm not simple.''

Hartnett's new film might change a few minds, too. ``Lucky Number Slevin,'' opening Friday in Connecticut, features him as a lightning rod for rival black and Jewish gangs headed by Morgan Freeman and Ben Kingsley. They coerce Slevin to do their bidding in a case of mistaken identity. Hartnett says he played Slevin with no back story in mind, so that the character would remain adaptable to the movie's serpentine twists.

``He's quite extraordinary at being ordinary,'' director Paul McGuigan says of the actor. ``He has this dichotomy about him that's fascinating to watch.''

Hartnett, 27, has been traipsing around the dark side for longer than one might think. Early works such as ``The Faculty'' (1998) and ``The Virgin Suicides'' (1999) featured him as neither milquetoast nor innocent. ``That whole idea of grooming people for mega-stardom, it doesn't work,'' he says. ``And I think I recognized that because every guy who has been down that path in the last 20 years is not anywhere near what they thought they would be.''

The 2001 military blockbusters ``Pearl Harbor'' and ``Black Hawk Down'' boosted his rank as an action hero, but he did not sustain that trajectory.

Hartnett's image is quicksilver now, thanks in part to characters who defy beefcake labeling. He just completed a modern ``Hamlet'' with John Malkovich called ``Texas Lullaby,'' and his portrayal of a man with Asperger's Syndrome in the upcoming love story ``Mozart and the Whale'' earned him backhanded praise from Variety at the Santa Barbara Film Festival in February. Hartnett, the trade said, ``should be proud to draw attention to his first screen performance that shows he has some acting chops.''
Derided by some critics for being wooden, Hartnett has shown other signs of maturing as a performer. He aced a violent cameo in ``Sin City'' and recently he signed to play the heroin-addled trumpeter Chet Baker in Bruce Beresford's ``The Prince of Cool.'' .

Looming on deck is his copper in ``The Black Dahlia,'' adapted by Brian De Palma from James Ellroy's retro-noir novel about the real-life 1947 murder of actress Elizabeth Short. It is scheduled to open in the fall, testing Hartnett's viability in a high-profile release.

``He came prepared to play,'' says ``Dahlia'' co-star Aaron Eckhart. ``He fulfilled the author's intention. It's his movie. He's the man in it.''

``Dahlia'' also landed Hartnett the A-plus among the A-list of actress girlfriends, co-star Scarlett Johansson, recently voted the sexiest woman by FHM magazine readers. The couple has been sighted in New York and Minneapolis, where Hartnett keeps homes. ``I don't think it's a good idea for anybody to put themselves on display,'' he says. ``As an actor you're forced to, or you choose to, but it's not healthy and sometimes actors can't even take that. You can't do that to a relationship, which is already fragile.''

While he does not specifically discuss his plans with Johansson, the sire in ``The Island'' and ``Match Point,'' he is most definite in his personal goals.

``In my life at some point I would like to have a family,'' he says. ``I'm pretty sure at what I'll be best at: having kids, 'cause I kind of understand children better than adults. I get where they're coming from.''

That would not be in the near future apparently. Hartnett says he has too many artistic goals at the moment, and renovations on his Minneapolis house have taken over his life.

He was born in San Francisco, raised in the Twin Cities with three younger siblings by his father and stepmother, and hightailed it to New York immediately upon graduation from high school. He worked in small theater productions and commercials before nabbing a role in a short-lived TV series, ``Cracker'' (1997).

Early auditions -- he once had 50 within three weeks through a zealous agent -- kept him in Los Angeles for longer than he would have preferred. He has never felt comfortable in entertainment's epicenter.

``Moving away from Hollywood is important because all anyone wants to talk about is movies,'' says Hartnett, who got his big-screen break in ``Halloween H20: 20 Years Later'' (1998), ``and it gets a little claustrophobic. I don't want my work to be everything that I'm about.''

Hartnett is both polite and imposing. At a granite-shouldered 6-foot-3, he avoids the man-child aura of some leading men. And lately he has gone out of his way to prove that the illusion of the white-bread former football hero is just that.

He has always loved a challenge. Convincing others has been the hard part.

Says Hartnett: ``All characters should be hard.''

Источник

125

статья опубликована вчера здесь
родная местная Джошина газета
девченки - переведите
а то я не уловила, когда автор встретил Джоша: сейчас или это воспоминания

http://www.startribune.com/lifestyle/81 … =1&c=y
C.J.: Julia meets her dreamboat
By C.J., Star Tribune

Last update: January 10, 2010 - 12:11 AM

Josh Hartnett can't hide -- not dressing the way he does.

The Minnesota-raised movie star and producer apparently thought he could hide outside Barbette in plain sight.

U medical school student Julia Morrow tells me that her friend Gina posted a tidbit on Facebook.com about Hartnett being spotted recently at 112 Eatery. "She had chickened out from saying hi," Morrow said in an e-mail. "Immediately I wrote her that 'I would have gone up to him.'"

Hours later, Morrow, who had just returned from LA, where she spent the previous six weeks interviewing and working at a hospital, decided she was in the mood for some of those famous Barbette fries. "On my way out with my fries, I spotted him (around 10:30 p.m.) in a similar outfit to what he was wearing when my brother [What's up! Jake Morrow] met [Hartnett] years ago -- zipped up hoodie, plain hat, thick rimmed black glasses. He was outside with a girl, at least one of them was smoking..."

Ah, did the future doctor, now interviewing in Minnesota and California for a residency, say what all smokers need to be told? "I usually do, but I refrained from lecturing Josh Hartnett," she said, laughing. "I have been known to lecture smokers when I'm out on the town."

Returning to the celebrity sighting, Morrow said, she stopped when she saw Hartnett and asked whether she could take a picture with him. "He definitely seemed very surprised/speechless that I recognized him!" she wrote.

Morrow suggested they step away from Barbette's window to diminish calling attention to the photographic moment, and a girl in the company of Hartnett agreed to take the picture. "He said Sure and immediately put his arm around me to take the picture. The girl couldn't figure out my iPhone and the picture turned out blurry, but I thanked them and left."

She wasn't gone long. Morrow rushed to her nearby apartment, "grabbed my disposable camera" and returned to Hartnett, apologizing and asking for another shot at a focused photo.

"Took off his glasses both times. He was super nice about it, yet few with his words," said Morrow, who may have melted the heartthrob's heart by disclosing, "I've just loved him for so long."

Morrow apologized about how she was shaking next to Hartnett. Cold? Excited? "Oh, excited," she said. "This time the girl took two photos that were not blurry. I don't know who she was, but they didn't seem super close. I thought about staying and chatting with them -- but he just isn't too outgoing, it seems," Morrow said.

"In case you wanted to mention it, tell him I'm newly single, a former professional European basketball player and a future doctor who may possibly move to LA in June to start her residency. Tee-hee."

Get in line, doc.

Now on deck, Joe Mauer
And the hunks just kept on coming.

The next weekend, Julia Morrow was a guest at a Sweeney's Saloon birthday party in St. Paul that was also attended by Twins darling Joe Mauer. "It's funny, he doesn't make me as excited as Josh Hartnett. But my friends said, 'Go talk to him.'"

A supremely confident young woman, she did for 30 minutes. "He was hanging in the corner with a bunch of high school friends. He seemed like a shy guy. I talked about almost being out of school and he said, Isn't that exciting to be done with school? I always tell people school is fun; when people say they don't want to go to college, I tell them they should. He said something like I was over school after high school. Then I realized he didn't go to college, so I felt kind of bad," Morrow said.

"His friends were talking about fishing in the Everglades, and I was trying to sound interested. I complimented him on his outfit. He had expensive-looking jeans and a sweater that wasn't quite as trendy. But it was obvious he was trying, and I told him I could be his stylist if he wanted. He smiled and laughed a little."

Although Morrow noticed that "All these girls were all over him, he's just not that famous in my mind; I don't follow the Twins that much. He wasn't too entertaining."

126

удача написал(а):

а то я не уловила, когда автор встретил Джоша: сейчас или это воспоминания

Я так понимаю, это совсем недавнее событие. Везет Джошевым подружкам фотографировать его с поклонницами.  :canthearyou:

127

Людмила написал(а):

Я так понимаю, это совсем недавнее событие. Везет Джошевым подружкам фотографировать его с поклонницами.

причем было несколько дублей...
счастье какое! везет конечно...хотя...

тогда судя по этой статье - Джош на Родине перебывает, а не в Нью-Йорке
поэтому и тишина в эфире?

128

удача написал(а):

счастье какое! везет конечно...хотя...

:D  что хотя??? думаешь, они ревнуют? Джоша? к поклонницам? ДА КАК ОНИ СМЕЮТ)))) 

удача написал(а):

тогда судя по этой статье - Джош на Родине перебывает, а не в Нью-Йорке
поэтому и тишина в эфире?

Все может быть... но в случае с Джошем легче предположить, что он прячется в очередном гараже  http://i023.radikal.ru/0803/c7/301438f4fffc.gif

129

Людмила написал(а):

но в случае с Джошем легче предположить, что он прячется в очередном гараже

ну в гараже - не в спальне...
пусть зая с железяками повозится...
и напьётся с друзьями

130

удача написал(а):

ну в гараже - не в спальне...
пусть зая с железяками повозится...
и напьётся с друзьями

ну-ну...  http://i049.radikal.ru/0803/d9/780e3da1d856.gif я бы не поручилась за железяки...
остаются друзья...подруги...пиво... http://i045.radikal.ru/0803/04/e6c607ec9852.gif текила...  модели разные...машин

131

Everydika написал(а):

Кристина Риччи: «Джош Хартнетт и даже его клон могут прийти ко мне и поселиться. Я от него без ума!»

I ia bi ne bila protiv ego zaselenia ko mne  http://i045.radikal.ru/0803/f7/ad0481197383.gif

132

В разговорах о капитане Америка уже не раз упоминалось имя Джоша Хартнетта, вот сегодня на эту тему попалась интересная статья в блоге Pardis Parker, рекомендую  :) автор канешн слегка пристрастен, но за анализ и концовку прощаю ему всё)))
An erroneous double standard: Josh Hartnett is crazy, Dave Chappelle isn’t
From Mike Fleming’s post over at Deadline | New York about Marvel Studios making an offer to Chris Evans to play Captain America, which Evans has not yet agreed to, presumably because he doesn’t want to be typecast:

    Josh Hartnett turned down the chance to play Superman several years ago for similar reasons, even though the three-picture pact could have paid him nearly $100 million.

Every time I’m reminded of that decision, which is a psuedo-famous one in Hollywood, I think that Josh Hartnett is crazy. But this time I realized that I actually applauded Dave Chappelle’s decision to walk away from the $50 million that Comedy Central was offering him to continue his run on the Chappelle Show. And that made me question my stance on Hartnett’s decision.

Now, there are some differences between the two, the biggest being that Chappelle (from what I remember) walked away from the Comedy Central deal because of the intense pressure he’d be under to satisfy the network after they’d have made that type of investment, a pressure so overbearing that he likened it to losing creative control of the show that bore his name. Hartnett, on the other hand, as a hired gun to step into a universe that other people had created, was under no such pressure. He simply had to act as well as he could and find out, along with the decision makers, if he actually was a good choice for the role.

Now, this is only a discussion because we know how Hartnett’s career has gone since then. Prior to his February, 2003 decision to turn down the Superman gig, Hartnett was coming off two huge blockbusters and one solid hit - 2001’s Michael bay-directed Pearl Harbor, which grossed $449 million worldwide, and Ridley Scott-directed Black Hawk Down, which grossed $173 million worldwide, and 2002’s 40 Days and 40 Nights, which ended up with a hefty $95 million worldwide gross.

So if you put yourself in Hartnett’s shoes at the time, you’d think, “yeah, $100m is nice and all, but I’d rather continue working with the entire spectrum of Hollywood’s elite directors, and I’d rather throw myself into a variety of stories and genres. Yes, $100m is a lot of money to walk away from, but I’m a bonafide movie star, now, and while I might not make all that money in one place, I’ll definitely earn that much over the course of my next few projects. So thank you, Warner Bros., but no thank you - Josh Hartnett’s soul is not for supersale.”

…I suppose I’m assuming that Josh Hartnett liked weird and weak puns.

Regardless, you can easily see how Hartnett and his team came to their decision. The rub comes in the form of Harnett’s project selection and box office performance since then: 2003’s Harrison Ford-starrer Hollywood Homicide, which earned $51 million worldwide on a $75 million budget – a huge flop, 2004’s Wicker Park, which earned $21 million worldwide, 2005’s Sin City, in which he only made a brief appearance as part of an ensemble cast, 2006’s Lucky Number Slevin, which earned $56 million worldwide, a disappointment for an action flick that also starred Bruce Willis, Morgan Freeman, Ben Kingsley, and Lucy Liu, 2006’s Mozart and the Whale, which must have been all kinds of awful to only earn $84 thousand worldwide on a $12 million budget, 2006’s Brian De Palma-directed Black Dahlia, which almost broke even with a $49 million worldwide gross, 2007’s Resurrecting the Champ, another box office bomb with a $3 million gross, despite the presence of Samuel L. Jackson, 2007’s 30 Days of Night, which was a modest hit with a $75 million worldwide gross on a $30 million budget, and 2008’s August, which did not even get an international release and ended up with a $12 thousand gross.

The only film that really hit at the box office at all in that span was an ensemble piece, Sin City. Everything else, films that Hartnett actually top-lined, did mostly poorly.

So, with that in mind, you have to wonder if he regrets turning down the superloot, or, if, despite his obvious current box office struggles, he’s happy that he turned down the Superman role because it allowed him complete freedom to work on the projects he most wanted to work on.

My suspicion is that he doesn’t have any regrets at all. Because when it comes down to it, the purpose of money is to buy you freedom. And if it does the opposite, then you have to question why you’d want it. Just ask Dave Chappelle – he agrees with me. And it appears that so, too, does one Mr. Josh Hartnett. And that’s just super, man. (Oh!)

133

Статья интересна, правдая читала по диагонали
автор хорошо ориентируется в фильмографии Джоша и трезво оценивает матеральные потери
но как мне кажется и в конце это звучит достаточно прямо - он оценил решение Джоша сохранить свободу в пользу самостоятельного выбора работ, пусть даже не денежных, но громких
не смотря ни на что, об этих фильмах слышали почти все, благодаря звездному составу и как автор выразился "элитным режиссерам"
а вот на Супермена 1,2,3,4,5,......25  пойдут не все
и интерес на проснется, если ты не я вляешься ярым поклонником образа
а носить дурацкий плащ придется остаток жизни
на каждом автобусе будет твоя идиотская поза в маске
если ты вырастешь до роли Отелло или Короля Лира или больного детектива Клайна - все поколения будут помнить твои полеты в голубом трико
...ну некоторые запомнят и оценят его суперпоцелую с супердевушкой )))) http://i048.radikal.ru/0803/46/b9495e73cefb.gif   http://i048.radikal.ru/0803/46/b9495e73cefb.gif   http://i048.radikal.ru/0803/46/b9495e73cefb.gif 

вобщем я понимаю Джоша
жаль, что деньги не дают просто за то, что ты есть и за выбор хороших фильмов (которые не для всех) иногда приходится платить временем, забвением, критиканством

вобщем хорошая статья
а Джошу последнюю неделю затрепали с этими воспоминаниями о его 100 миллионах....
а были ли они на самом деле?

134

Что за 100 миллионов? Расскажите

135

Lesenok написал(а):

Что за 100 миллионов? Расскажите

ну здесь же в статье... да ты слышала сто раз

Josh Hartnett turned down the chance to play Superman several years ago for similar reasons, even though the three-picture pact could have paid him nearly $100 million.

вобщем несколько лет назад Джош Хартнетт отклонил возможность сыграть Супермена, хотя контракт на три фильма якобы был предложен ему за сумму порядка $ 100 миллионов.

136

удача написал(а):

Джош Хартнетт отклонил возможность сыграть Супермена, хотя контракт на три фильма якобы был предложен ему за сумму порядка $ 100 миллионов.

Какая-то нереальная сумма, по-моему... Стока не платят)))

137

Опубликована статья, комментирующая недавнее интервью Джоша. Само интервью  можно ещё раз посмотреть в теме Разное видео с Джошем  :flag:  :cool:

Heartthrob of darkness

Sometimes the most random of coincidences are as rewarding as they are surprising. Covering the Ischia Global Film & Music Festival for the site, I was principally on hand to interview the director and star of Cairo Time (both of which you can watch here). With more than enough hours to kill between interviews, I just happened to read an article in last month's Sight & Sound on the Blu-Ray release of Tran Anh Hung's new film, I Come with the Rain, a day before the film's star Josh Hartnett, arrived on the Italian island, not to plug any new films (he revealed in the press conference that he's currently between jobs) but simply to lend the festival some star wattage and have a bit of a knees up in the process.

The ouvere of Mr Hartnett is not something you'd have an easy time connecting to our "beyond the mainstream" coverage here at DVD Outsider, but then I'd say, you're just not looking hard enough. The eye candy of Sofia Coppola's The Virgin Suicides and the then breakout, pin-up of teen fodder like, Halloween: H20, The Faculty and Wicker Park (a misjudged remake of L'Apartment), Josh Hartnett has been trying, in the years since Pearl Harbour, to challenge himself and his fans, by working with top flight directors like Brian DePalma and Rod Lurie, crafting infinitely more complex and conflicted characters whose agenda and actions are not always so readily understandable or all that empathetic.

August, Resurrecting the Champ and I Come with the Rain, make up a triumvirate of films that showcase Hartnett's up till now, untapped capabilities as an actor – August in particular, as the definitive film about crooked salesmen in the new millennium, selling a false perception of themselves as well as their product.

The seventies had Save The Tiger, the eighties, Wall Street and Glengarry Glen Ross, and In The Company Of Men belonged to the filmic trend of male emasculation in the nineties. August is a representative of its own era within that small elite of choice films of the subject of conmen, and Hartnett is the unexpected Y2K face of such duplicitous practice.

Sadly, cinemagoers are still more aware of Hartnett's string of off-screen romances than they are of the many ways in which he pushes himself in the aforementioned films; all three were beset with problematic distribution (or lack thereof) and didn't so much fly under the radar as make no blip on it whatsoever.

Amongst other things, my interview reveals Hartnett's fight (that's as much a struggle) against a pigeonholed heartthrob image that no longer fits, as his recent work surveys increasingly dark territory. Frankly, I think it's time people were informed. The campaign for "Josh Hartnett as valid dramatic actor" begins here.

While August and Resurrecting the Champ are both available on region 1 DVD -- I strongly encourage you to pick up both -- I must express stern reservations in my recommendation of the latter of the trio, I Come with the Rain, which was recently released exclusively on Blu-Ray in Japan and on Region 3 DVD in South Korea.* This marks festival circuit fave, Tran Anh Hung's return to cinema, after a nine absence, during which he spent three years to get the film off the ground and almost as long to secure the film any kind of release. The Vietnamese, France-based director behind, The Scent of Green Papaya, Cyclo and The Vertical Ray of the Sun has progressively confused, confounded and polarized audiences over the course of four features that flip-flop between the darkness and the light. His latest is unquestionably a case of the former and certain to prove his most divisive yet.

The tagline asks us if we can find the path to redemption. The more pertinent question pertains to the feasibility of the viewer cutting their own path through a barrage of sound and fury, obfuscating a narrative that is mostly not existent in the first place. Good luck grappling with themes that on the most rudimentary level, don't ever add up the way they should. If not for portentous crane shots of people being nailed to crosses, it'd be hard for any of the vague waffle about messianic suffering to sink in or resonate when the fumbling of the basic plot is so lacking in coherence. \

What does make sense is that Josh Harnett plays private eye, Kline, an ex-cop kicked off the force or self exiled (I was never sure which) after taking his work home with him and getting involved with, feeling empathy for, and starting to adopt the mindset of the vicious serial killer he'd been tracking.
Hasford's (Elias Koteas), particular depravity is the dissection of his victims' limbs while they're still alive, then reassembling them into tormented sculptures of the H.R. Gieger variety, that preserve their pain and suffering. Make no mistake about it folks, this is the stuff of nightmares. It's bad enough I had a hard time getting to sleep that night, but unfortunately, certain imagery from Hansford's "gallery" still stays with me even now.

The two form a perverse mentor-mentee, father-son bond, the trajectory of which never warrants explanation, other than to excuse a climax of cannibalistic defilement, which opens the film. Within those first opening minutes I was reeling in horror as Hansford takes a chunk taken out of Kline's tricep with his teeth. What's the significance of forcing me to sit through this? I don't know, the action was surely too sudden and appalling for the unsuspecting to properly comprehend, though the scene does resonate with an impressionable cumulative power as the film struggles uphill towards some barely grasped religious allegory. Answers on a postcard please.

Kline responds by shooting and killing Hansford but continues to be haunted by him via-flashback as he accepts his newest assignment in Hong Kong via a Charlie's Angels style intercom. His mission is to track down the missing son of a pharmaceutical magnate, who has re-surfaced in the Philippines as some kind of Christ-like healer. Calling upon the services of Meng Zi, an inside connection in the Hong Kong police force, Kline sets off on a journey, like Colonel Willard before him, that takes him down river into his psyche's deepest, darkest recesses -- though Harnett comes off less like Martin Sheen and more like his Hollywood Homicide co-star, Harrison Ford had they expanded his role in Coppola's film; gruff and by the book, 'cause it's the only way he knows how.

The story really starts to lose focus when it takes a shortcut through the backwoods of the second act, and never quite emerges from them, getting hung up on gangsters and drug dens. If anyone is more unknowing at this point than Kline, it's undoubtedly the viewer, for whom Hung does all he can to evoke a feeling of being in over your head. Indeed, one can never quite shake the feeling that the filmmaker got the wrong Lebowski.

The clarity that often evades Hung as a director of his own written word, here proves even more elusive than usual with English as a second language. Almost all the actors other than Hartnett and Elias Koteas, struggle with the phrasing and diction of a language that isn't their native tongue, making precious jewels of exposition at times indecipherable.

Yet, I'd be lying if I said that the disjointed, undeniable lyricism in the telling of a tale that is highly sensory, and non linear, didn't have a riveting, car-crash fascination about it. Individual scenes pile up, each more maddingly incomprehensible and disconnected than the last, but making any kind sense out of this impressively transportive, reflective dreaminess as it jettisons all rhyme, reason and compulsion to justify itself, endears as a sadomasochistic pleasure, very much in keeping with the story of a man's mind plunging further down the rabbit hole.

An exceedingly busy film, despite its methodical pace, I Come with the Rain was in the eye of a post-production storm as Hung fought his producers for final cut. Like Kline, the final product is victimised, flung like a tornado's debris across the counties of three genres; ultra-violent triad movie, ultra-violent serial killer film, and a sleazy, sinful heart of darkness narrative in the vein of Paul Schrader, all rolled up and telescoped through glass shard multiple flashbacks.

Until now I'd never encountered serial killers and stigmata shot through the eyes of Wong Kai Wai's art house, and overbearingly scored by Radiohead's Jonny Greenwood, as if he were working for Sofia Coppola. I suspect I'm never likely to again. The effort of tying all these disparate threads together is undoubtedly a frustrating and futile one, but other than complete bewilderment, I know I was at least on one occasion, absorbed, often awed and always afraid.

Exclusive interview with Josh Hartnett, conducted at the
2010 Ischia Global Film & Music Festival by Timothy E. RAW.

Источник

138

Everydika написал(а):

Какая-то нереальная сумма, по-моему... Стока не платят)))

http://i017.radikal.ru/0803/5b/658ec5c9d311.gif  а) это было до кризиса. б) Супермен - один, из самых популярных *если не самый популярный* комиксов в штатах. За 3 фильма о нем - 100 млн, это нормально.  По 30 за фильм... Это вполне реально... http://www.kolobok.us/smiles/standart/dirol.gif

139

полистала. вроде такой статьи не нашла.
за 2006 год, если повтор, то звиняйте)))
Джош острит, прикольное время было. Джош общался...

Centrifugal Force! It's a Hoax!

By ZOË WOLFF
Published: March 26, 2006
SINCE his breakout role as a dopey hunk in Sofia Coppola's "Virgin Suicides," Josh Hartnett has adorned a ton of magazine covers, played a lead in one of the most expensive movies ever made, "Pearl Harbor," and, more recently, lured Scarlett Johansson.
The actor Josh Hartnett, seated at left, with Tyler Mitchell, a producer of Mr. Hartnett's new movie, at Freeman's on the Lower East Side.
His new film is "Lucky Number Slevin," which opens nationwide on April 7, a comedy thriller also starring Morgan Freeman, Bruce Willis, Ben Kingsley and Lucy Liu, with whom he has repartee à la David and Maddie in "Moonlighting." The role is something of a departure from the war heroes and lighthearted lotharios that Mr. Hartnett, the 27-year-old heartthrob from Minnesota, typically plays, though there's a long scene in which he wears nothing but a towel loosely tied around his hips.

During dinner last Sunday night at Freeman's, on the Lower East Side, Mr. Hartnett proved that his new role isn't such a stretch. He and three friends, all part of the "Slevin" crew, threw down linguistic punches like prizefighters. Imagine "Entourage" with smarter dialogue.

"There's no such thing as centrifugal force," Mr. Hartnett said as he swilled a glass of red wine. "Only centripetal force."

"I think I missed that breaking news story," Tyler Mitchell, a producer of the film, said.

Picturing the headline, Jason Smilovic, the movie's screenwriter, piped in: "Centrifugal force! It's a hoax!"

Mr. Hartnett adjusted his wool ski cap and took a bite of roast chicken. "All I can do since the outbreak of Avian flu is eat poultry," he said in seeming mock-confessional.

Over a second bottle of wine the three debated what makes a good movie title.

"No one understands 'Lucky Number Slevin,' " Mr. Harnett admitted.

Not that there's anything wrong with that, the gang agreed.

"Look at 'Three Days of the Condor,' " Mr. Smilovic said.

"What if it was 'Three Days of the Clondor?' Mr. Hartnett said, going for the obvious wordplay.

After dinner, Hartnett & Company paid a visit to another friend involved in "Slevin," Josh Ralph, who did the score.

"This is the most incredible space in Manhattan," Mr. Hartnett said on arriving at a plain building on Clinton Street.

They climbed a flight of stairs and stood waiting by a door in a makeshift laundry room.

The "most incredible" space was revealed to be a defunct Yiddish theater that Mr. Ralph had converted into a wonderland of a recording studio, with weathered velvet theater seats, chandeliers, a canopied bed and a spinning disco ball that cast circles along the walls. An ornate 1840's fish tank was aglow with about 50 goldfish. The guys took turns dipping their fingers in the water. Mr. Hartnett fixed himself a whiskey and soda at the "piano bar," a piano refashioned to hold bottles of liquor.

"Play our song," Mr. Smilovic called out.

"Don't do it, dude," Mr. Hartnett begged. Too late. Mr. Ralph was already en route to sonic headquarters.

Soon Bob Dylan's "Don't Think Twice, It's All Right" blared, enveloping the space. But wait, was that Dylan singing?

"That's Hartnett!" Mr. Smilovic said. "Isn't he amazing?" His and Mr. Ralph's voices could also be heard on the group's cover of the Dylan track, which they recorded on an old RCA microphone—"in like 20 minutes, one night before dinner," Mr. Smilovic said proudly.

Someone suggested they do a whole covers album. And the all-important title? "Under the Covers with the Three J's," Mr. Ralph said, playing off their names. Mr. Hartnett gave him props for that.
http://www.nytimes.com/2006/03/26/fashi … .html?_r=1

140

удача написал(а):

Джош острит, прикольное время было. Джош общался...

:D
...спасибо,Удача... http://www.kolobok.us/smiles/artists/vishenka/l_daisy.gif
  ...Джошу респект.....

141

Josh Hartnett: 'I wasn't ready to be a star'
Sunday, April 24 2011, 17:42 BST
By Daniel Sperling, Entertainment Report
Josh Hartnett
ssylka© WENN
Josh Hartnett has stated that he didn't like being a celebrity in his youth.

The 32-year-old, whose indie romance Stuck Between Stations is being screened this weekend at the Tribeca Film Festival, confessed to consciously taking "a bunch of steps back" to protect his character after 2001 blockbusters Pearl Harbor and Black Hawk Down.

He told Entertainment Weekly: "I think that I kind of took a few steps back from Hollywood as soon as it all started to come my way because I wasn't quite ready for the attention. I didn't want to watch every word that I say. I wanted to develop naturally, so I just decided that being a quote-unquote "movie star" wasn't for me at that point in my life.

"Now I feel more comfortable with where I'm at... I'm not afraid of what people think of me, which is one of the major problems of having a bit of success in this industry when you're young.

"You see with a lot of people that they kind of go off the deep end. I wasn't going to allow that to happen to me, so I took a bunch of steps back."

Hartnett further teased that he was preparing to make a mainstream comeback with a forthcoming "big ol' thing in Hollywood".

On future projects, he cryptically commented: "There are a couple of things I might do: a little movie in New York, which I like to do, and then there's a big ol' thing in Hollywood, which I can't really talk about yet. I've just been getting reinvigorated creatively, lately, which is nice."

Hartnett was recently named as a candidate for the lead role in The Bourne Legacy, which this week  went to Hurt Locker star Jeremy Renner.

142

Josh Hartnett Had a Creative Upbringing
29.04.2011
ACTOR Josh Hartnett is adamant his Minnesota routes have given him a head start in Hollywood.

The Black Hawk Down star says the unique lifestyle in his hometown means Minnesotans are more likely to make it as actors and musicians.

“I think there are an inordinate amount of creative people that come from my hometown because we literally spend six months out of the year inside with nothing to do but imagine,” says Josh.

“Really great musicians come from Minnesota because there’s just so much time to practice. We have a couple of true geniuses like Bob Dylan and Prince and other artists as well. And I come from an artistic family so I think climate ultimately affects everything.

“If you have nothing but beaches around you, you’ll probably surf and have a great tan. It’s going to affect the way you look and the way you act.”

Источник

143

Josh Is A Minne' Marvel
29.04.2011

Josh Hartnett believes his Minnesota routes have given him a head start in Hollywood. The Black Hawk Down star says the unique lifestyle in his hometown means Minnesotans are more likely to make it as actors and musicians. "I think there are an inordinate amount of creative people that come from my hometown because we literally spend six months out of the year inside with nothing to do but imagine," says Josh. "Really great musicians come from Minnesota because there's just so much time to practice. We have a couple of true geniuses like Bob Dylan and Prince and other artists as well. And I come from an artistic family so I think climate ultimately affects everything. If you have nothing but beaches around you, you'll probably surf and have a great tan. It's going to affect the way you look and the way you act."

Источник

144

Не может быть, чтобы в Миннесоте было так скучно и настолько холодно)) В конце концов, у них же есть бары, диско, рестораны и кинотеатры. А еще катки и лыжные спуски)) У нас ведь тоже не круглый год солнце, а Джошей Хартнеттов что-то нету(((

145

Малюсенькая заметочка, но полна оптимизЬма  :)

We haven't seen the piercing-eyed, jet black-haired heartthrob light up the box office in a few years but it looks like we'll be seeing much more of our collective first crush this year. Josh is slated to appear in Girl Walks Into a Bar alongside Rosario Dawson and Dark Star Hollow with Elisha Cuthbert. Soon enough Josh will be back on the silver screen where he belongs. 
Источник

146

Пресса ко дню рождения Джоша Хартнетта: Поздравление и гороскоп. 
[взломанный сайт]
Happy Birthday, Josh Hartnett! Today, Jul. 21, You’re 33 Years Old!
http://s57.radikal.ru/i157/1107/18/85eccc9c184a.jpg

Happy Birthday, Josh Hartnett! Today, Jul. 21, You’re 33 Years Old!

This nostalgic 90′s superhunk has been quiet for some years — but that doesn’t mean he won’t be celebrating BIG today!

Josh Hartnett has starred in films such as Pearl Harbor, Black Hawk Down and Sin City.  Since then, Josh has appeared in small independently-produced films and a handful of plays.  Get all the details at Astrology.com!

Happy birthday, Josh Hartnett! Your Moon in Aquarius may make you a cooler customer than most Cancers, and with Venus (the planet of love) in Virgo, you’re definitely choosy when it comes to relationships. You may be bent on cinematic perfection, but the stars are planning to surprise you in your affairs of the heart. This year, coupledom may sound like the choice of a lifetime for you, so perhaps it’s time to commit to something.

Источник

147

Людмила написал(а):

This year, coupledom may sound like the choice of a lifetime for you, so perhaps it’s time to commit to something.

точно  агенты Софии составляли гороскоп:)

148

MARgot_ написал(а):

точно агенты Софии составляли гороскоп:)

http://www.kolobok.us/smiles/standart/grin.gif

Ещё одна статья, на испанском, под спойлером гугловский перевод)))
[взломанный сайт]

Festejará Josh Hartnett su cumpleaños 33 con nuevos filmes en agenda

* El actor participa en las películas "Singularity", "Dark star hollow" y "Tomorrow"

El actor y productor de cine estadunidense Josh Hartnett, conocido por su participación en las películas "La caída del halcón negro", "30 días de noche" y "Pearl Harbor", celebrará este jueves su cumpleaños 33, con nuevos filmes.

De la mano de Roland Joffé, el actor protagonizará la película "Singularity", una historia épica acerca de un amor imposible; que tiene lugar en dos continentes y en diferentes periodos de tiempo.

La película, cuyo estreno está previsto para 2012, tiene en su elenco a Josh Hartnett, Neve Campbell, Claire van der Boom, Bipasha Basu y Simone Kessell, entre otros actores.

Además participará en "Dark star hollow", una historia que está en etapa de preparación, dirigida por John Carl Buechler y protagonizada por el propio Josh Hartnett, Elisha Cuthbert, Ron Perlman, Billy Zane y Christopher Lambert

Asimismo, el actor tiene en agenda su participación en el largometraje "Tomorrow", donde interpretará a un hombre que viaja en el tiempo para evitar el asesinato de su familia.

Aunado a ello, este año se estrenaron otras producciones con su colaboración, como "Girls walks into a bar" y "Stuck between stations".

Joshua Daniel Hartnett, ganador de un Grammy por Mejor Actuación Novel en los premios MTV, por el filme "Halloween H2O", nació el 21 de julio de 1978 en San Francisco, California, pero creció en St. Paul, en Minnesotta, donde coincidió en sus estudió junto a la actriz Rachael Leigh Cook.

Luego de continuar con algunos cursos en Nueva York, apareció en diversos anuncios publicitarios y emprendió su carrera en la serie "Cracker", en la que encarnó a "Michael Fitzgerald" y compartió créditos con actores como Angela Featherstone, Carolyn McCormick y Robert Wisdom, entre otros.

En 1997 incursionó en el Séptimo Arte, en el "Debutante", dirigida por Mollie Jones; pero un año después su carrera despegó tras el filme "Halloween H2O", al que se sumaron otros como "The faculty", "Las vírgenes suicidas", que se exhibió en Cannes y en el Festival de Cine de Sundance; y el filme "0", junto a Mekhi Phifer y Julia Stiles.

Asimismo, hizo el papel de "Jasper Arnold" en la película "Aquí en la tierra", de Marl Piznarski, en la cual apareció como novio de "Samantha", una chica por la que también pugna un niño rico de nombre "Kelley Morse", interpretado por Chris Klein.

En 2001 consiguió la gran oportunidad de consolidarse su estrellato, al dar vida a un piloto americano que no sólo se enfrenta al enemigo sino a su mejor amigo (Ben Affleck) por el amor de la misma chica, en la producción bélica "Pearl Harbor", de Michael Bay, también director de la película "Armagedon".

Respecto a su vida sentimental mantuvo una breve relación con la actriz y modelo Estella Warren, quien apareció en la película "El planeta de los simios" y también llegó a ser relacionado con la modelo brasileña Giselle Bundchen.

Entre sus filmes también se encuentran "Obsesión" (2004), de Paul McGuigan; "Sin city" (2005), de Robert Rodriguez y "El caso Slevin" (2006), de Paul McGuigan.

Además, "The black dahlia", de Brian de Palma; "The prince of cool", de Bruce Beresford y "Resurrecting the champ", de Rod Lurie.

En 2009 protagonizó "I come with the rain", un "thriller" psicológico dirigido por Tran Anh Hung ("Ciclo" y "El olor de la papaya verde"); el histrión encarna a "Kline" un ex policía, que enfrenta sus traumas tras matar a un asesino en serie.

Hartnett comparte créditos con Elias Koteas, Daniel Wu, Byung-hun Lee, Tran Nu Yn-Kh, Takuya Kimura y Shawn Yue.

En 2010, el actor fue visto en las playas italianas junto a la modelo argentina, con quien lleva una relación sentimental desde hace un tiempo; la pareja tomó unos días libres luego de que el actor fuera invitado especial del Festival de Cine de Italia, donde además estuvieron Jeremy Renner y Heather Graham.

Источник

Свернутый текст

Джош Хартнетт будет отмечать свой тридцать третий день рождения с новыми фильмами на повестке дня

* Актер снялся в фильмах "Сингулярность", "Dark Star котловина» и «Завтра»

Мексика, 20 июля (Нотимекс) .- Эль актер и продюсер Джош Хартнетт американец, известный своей ролью в фильмах "Черный ястреб", "30 дней ночи» и «Перл-Харбор", состоится в четверг его тридцать третий день рождения, с новыми фильмами.

Из рук Ролана Жоффе, актер снялся в "Сингулярность", эпическая история о невозможной любви, которая проходит на двух континентах и ​​в разные периоды времени.

Пленки, намечен на 2012 год, имеет в своем литых Джош Хартнетт, Нив Кэмпбелл, Клер ван дер Бум, Бипаша Басу и Симоне Кесселл, среди других.

Также участие в "Dark Star Hollow," история, которая находится в стадии подготовки, режиссер Джон Карл Бюхлер главных ролях Джош Хартнетт себя, Элиша Катберт, Рон Перлман, Билли Зейн и Кристофер Ламберт

Кроме того, актер стоит на повестке дня их участие в фильме "Завтра", играет человека, который путешествует во времени, чтобы предотвратить убийство своей семьи.

В дополнение к этому, в этом году дебютировал свое сотрудничество с других производств, например, "входит в бар Girls" и "застрял между станциями".

Джошуа Даниэль Хартнетт, который выиграл премию Грэмми за лучший роман Выступление на награды MTV за фильм «Хэллоуин H2O", родился 21 июля 1978 года в Сан-Франциско, Калифорния, но вырос в Сент-Пол, штат Миннесота, где он встретился с в своих исследованиях с актрисой Рейчел Ли Кук.

После продолжения некоторые курсы в Нью-Йорке, появилась в различных рекламных роликах и начал свою карьеру в сериале "Крекер", в котором он играл "Майкл Фитцджеральд" и поделился кредиты с такими партнерами как Ангела Фезерстоун, Кэролин МакКормик, Роберт Мудрость среди других.

В 1997 году вошел Седьмого искусства, "дебютантка" режиссера Молли Джонс, но год спустя его карьерный взлет после фильма "Хэллоуин H2O", к которому присоединились другие, как "Факультет", "Девственницы-самоубийцы" , который показан в Каннах и кинофестивале Sundance, и фильм "0" с Мехи Файфер и Джулия Стайлз.

Также снялся в роли "Джаспер Арнольд" в фильме "Здесь, на земле", Марль Piznarski, которая появилась как друг "Саманта", девушка, что борьба также богатый ребенок с именем "Келли Морзе "играют Крис Клейн.

В 2001 году получила возможность укрепить свою славу, давая жизнь американского пилота, который сталкивается не только врага, но его лучший друг (Бен Аффлек) влюблены в одну девушку в военное производство "Перл-Харбор" Майкла Бэя, а также директор фильма "Армагеддон".

Что касается ее личной жизни провел краткую отношения с актрисой и моделью Эстелла Уоррен, который появился в фильме «Планета обезьян», а также стал ассоциироваться с бразильской моделью Жизель Бундхен.

Среди его фильмов также «Obsession» (2004), Пол Макгиган, "Город грехов" (2005), Роберта Родригеса и «Счастливое число Слевина" (2006) Пол Макгиган.

Кроме того, "Черная орхидея", Брайана Де Пальмы "князь круто" Брюс Бересфорд и «Воскрешая чемпиона» Рода Лурье.

В 2009 году он снялся в фильме «Я прихожу с дождем", "триллер" психологической режиссера Чан Ань Хунг ("Цикл" и "Запах зеленой папайи"), актер играет "Клайн" бывшего полицейского, который сталкивается со своими травмы после убийства серийный убийца.

Хартнетт акции кредита с Элиас Котеас, Дэниел Ву, Ли Бен Хун Чан Nu Уп-Х, Такуя Кимура и Шон Юэ.

В 2010 году актер был замечен на итальянские пляжи вдоль Аргентина модели, которые были романтические отношения в течение некоторого времени, супружеская пара!!!! взяла некоторое время после того, актер был специальным гостем кинофестиваля в Италии, где Джереми Реннер были хорошо и Хизер Грэм.

149

Людмила написал(а):

В 2010 году актер был замечен на итальянские пляжи вдоль Аргентина модели, которые были романтические отношения в течение некоторого времени, супружеская пара!!!! взяла некоторое время после того, актер был специальным гостем кинофестиваля в Италии, где Джереми Реннер были хорошо и Хизер Грэм.

ё-моё:) кажется мы все пропустили:)

150

MARgot_ написал(а):

ё-моё:) кажется мы все пропустили:)

На свадьбе не погуляли  :'(  за что нас так прокатили?  :crazy: так и на крестины не позовут...
[взломанный сайт]


Вы здесь » Josh Hartnett Forum » Биография. Biography » Статьи о Джоше / Articles about Josh